کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

ده قدم برای داشتن یک ازدواج موفق 

شما چه تصویری از ازدواج رویایی دارید؟ چه اتفاقی باید در رابطه برایتان رخ دهد تا بتوانید آن را رویایی ارزیابی کنید؟ شما برای چی ازدواج می‌کنید؟

بسیاری از افراد به سراغ ازدواج می‌روند چون فکر می‌کنند باید این کار را انجام دهند. این افراد دلیل مشخص و هدفی برای ازدواج ندارند. پاسخ به سؤالات این چنینی که در ابتدای این مقاله مطرح شد می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از کاری که انجام می‌دهید داشته باشید. باور کنید که ازدواج مهم‌ترین تصمیم انسان در زندگی است و باید با دقت زیادی سراغ آن رفت.

بهر حال همه دیر یا زود ازدواج می‌کنند. مسئله مهم این است که چگونه در مسیر رشد و تعالی گام برداریم.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی روش‌هایی بپردازیم که به ما کمک می‌کند رابطه عاطفی عمیقی را با همسرمان تجربه کنیم. فراموش نکنید که رشد و پیشرفت باید یک خواست دو جانبه باشد و هر دو باید برای رسیدن به آن تلاش کنند. 

شما عزیزان می توانید برای داشتن ازدواجی رویایی و دریافت راهکار های موثر زندگی با آقای علی مددیان پاک مشاوره ی آنلاین داشته باشید. برای تعیین وقت قبلی با شماره ی  ۲۲۹۱۵۳۸۵  تماس حاصل فرمائید.

قدم اول برای داشتن ازدواج موفق: بهترین را فرض کنید 

اولین و مهم‌ترین قدم برای تحقق یک رابطه عاطفی عالی این است که همیشه فرض را بر آن بگیرید که همسرتان در جستجوی بهترین‌ها است. بدون قدم اول، تمام مؤلف‌های دیگر شکست خواهد خورد.

ما باید بتوانیم با نیت خوب همسرمان را ارزیابی کنیم. اگر قرار باشد هر رفتار و کلام او را با شک و تردید مورد بررسی قرار دهیم، دیگر چیزی به اسم امنیت در رابطه عاطفی باقی نمی‌ماند.

 قدم دوم برای داشتن ازدواج موفق: رفتار نادرست را متوقف کنید

بسیاری از زوج‌ها، اصلاً خبر ندارند که رفتارشان چه آسیبی می‌تواند به طرف مقابل بزند. یادمان باشد که هفت دسته رفتار نامناسب وجود دارد:

قدم سوم برای داشتن ازدواج موفق: بحث و جدل عادلانه 

باور کنید چیزی به اسم ازدواج بدون شکست وجود ندارد. شما قطعاً با همسرتان دچار مشکل و جر و بحث خواهید شد. بنابراین برای اینکه کار به جاهای باریک کشیده نشود، بهتر است برای آن قوانین و مقرراتی تنظیم کنید. مثلاً تعیین محدودیت زمانی، گفتگو در محلی بی طرف مانند اتاق خواب، صحبت کردن در مورد یک موضوع در زمان خاص، کنار گذاشتن هر گونه رفتار نامناسب، سرزنش نکردن دیگری، و در نهایت گوش دادن به حرف‌های طرف مقابل، همگی می‌توانند نمونه‌ای از قوانینی باشند که در این قدم به شما کمک می‌کند.

قدم چهارم برای داشتن ازدواج موفق: مؤدب باشید

احترام یکی از ستون‌های اصلی هر رابطه‌ای به شمار می‌رود. متأسفانه گاهی اوقات احترام به دیگری در محیط خانواده نادیده گرفته می‌شود. شما باید احترام همسرتان را در هر شرایطی نگه دارید.

۱۰ قدم موثر برای اینکه چطور یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

قدم پنجم برای داشتن ازدواج موفق: از تکرار مکررات اجتناب کنید 

بارها و بارها دیدهایم که برخی افراد به هیچ عنوان ول کن اتفاقات گذشته نیستند.

او بارها و بارها مسئله قدیمی را پیش می‌کشد و شما را در موقعیت بدی قرار می‌دهد.

ما باید یاد بگیریم که باید موضوعات قدیمی را ببندیم و دیگر حرف زدن در مورد آن‌ها را ادامه ندهیم.

قدم ششم برای داشتن ازدواج موفق: یک ساعت در هفته را برای گفتگو تعیین کنید

هفته‌ای یک‌بار و به مدت یک ساعت، موبایل و کامپیوتر را خاموش کنید و با همسرتان حرف بزنید.

در مورد هر چیزی که برایتان مهم است حرف بزنید. اجازه دهید همسرتان نیز افکار و احساسات خود را در مورد مسائل مهم ابراز کند.

قدم هفتم برای داشتن ازدواج موفق: قدردانی فراموش نشود

متأسفانه ما بیشتر به احساسات منفی خود توجه می‌کنیم. باور کنید در گوشه‌ای از قلب شما احساس قدردانی و سپاس نسبت همسرتان وجود دارد. باید بتوانید این احساس را کلامی کنید و از او برای بودن در کنارتان تشکر کنید. قدردانی به طرف مقابل نشان می‌دهد که شما چقدر قدر بودن او را در کنار خود میدانید.

قدم هشتم برای داشتن ازدواج موفق: ببخشید بدون آنکه او حرفی بزند

خب آرام آرام می‌رسیم به قدم‌های دشوار. بخشش در ازدواج دشوار است. البته ما به صورت کلامی ممکن است بارها و بارها همدیگر را ببخشیم اما قلبا این اتفاق به راحتی رخ نمی‌دهد. ما باید برای بخشیدن تلاش کنیم.

به قلبتان رجوع کنید. عشقی که به همسرتان دارید را ببینید. باور کنید این گونه کار ساده‌تر می‌شود و حتی گاهی اوقات بدون آنکه او حرفی بزند این مسئله به پایان می‌رسد.

قدم نهم برای داشتن ازدواج موفق: او را نوازش کنید

نوازش مانند نسیم خنک، رابطه زناشویی را دگرگون می‌کند. نوازش هم می‌تواند فیزیکی و هم کلامی و عاطفی باشد. از او تعریف کنید و موفقیت‌هایش را تحسین کنید.

قدم دهم برای داشتن ازدواج موفق: عشق را فراموش نکنید 

در نهایت فراموش نکنید که او همسر شما است. در رابطه عاطفی همیشه عشق وجود دارد و عشق می‌تواند در سختی‌ها به کمک شما بیاید. فقط باید اجازه دهید که احساس خودی نشان دهد.

دوست داشتن زن و شوهر مهم‌ترین ابزار آن‌ها برای رسیدن به ازدواج رویایی است.

نباید در لحظات سختی عشق و دوست داشتن را فراموش کنیم. از این نیروی عظیم کمک بگیرید تا رابطه ترمیم شود و به سوی تعالی پیش برود.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *