کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

شش استراتژی برای کاهش نگرانی – نگرانی و اضطراب

نگرانی احساس ناخوشایند و ماندگاری است. اگر ذهن شما درگیر این فکر  بشود که قرار است در آینده چه اتفاقی بیفتد، دائماً با نگرانی و اضطراب دست و پنجه نرم خواهید کرد. فراموش نکنیم که نگاه به آینده همواره با احساساتی نظیر اضطراب همراه است.

البته این تجربه اضطرابی تا حدودی می‌تواند مفید باشد زیرا به ما نسبت به آینده هشدار می‌دهد، اما زمانی که اضطراب به سطحی می‌رسد که کارایی ما را کاهش می‌دهد، با مراقب آن باشیم و برای کاهش این سطح تنش و نگرانی، کاری انجام دهیم. همیشه نگرانی و اضطراب زیاد، زندگی را برای انسان تلخ می‌کند. این احساس سبب می‌شود که ناخودآگاه نگاهی ناامیدانه و همراه با تردید زیاد نسبت به آینده داشته باشیم. بنابراین ما باید تلاش خود را انجام دهیم تا از شر این احساسات ناخوشایند خلاص شویم. ما می‌توانیم با استفاده از روش‌هایی، سطح اضطراب و تنش را کاهش دهیم. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی شیوه‌های ساده و کاربردی بپردازیم، که به ما کمک مکند تا نگرانی درونی خود را مدیریت کنیم. امیدوار هستیم که این مطالب به شما دوستان عزیز کمک کند. لطفاً به خاطر داشته باشید

که با توجه فشارهای زندگی امروز، بخشی از تجربه اضطراب می‌تواند طبیعی باشد و موضوع ناراحت‌کننده‌ای در مورد آن وجود ندارد.

شما عزیزان می توانید برای درمان نگرانی و اضطراب با خانم رزیتا شوخ مشاره ی حضوری داشته باشید. برای تعیین وقت آنلاین با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

021-22915385-86

نگرانی و اضطراب - شش استراتژی برای کاهش نگرانی

چیزهایی که در کنترل شما هست ( یا در کنترل شما نیست) را مشخص کنید – نگرانی و اضطراب

نگرانی این باور غلط را در ما ایجاد می‌کند که افکار وسواس گونه در مورد یک موضوع می‌تواند مفید باشد.

مسئله مهم این است که فرد اصلاً حواسش به تفکرات وسواس گونه و عوارض آن نیست و به را حتی اجازه می‌دهد طوفان “چه اتفاقی قرار است در آینده بیفتد؟” او را با خود ببرد.

شما باید بتوانید در مورد این موضوع از خودتان محافظت کنید.

این افکار، ناخودآگاه اضطراب زیادی را در فرد ایجاد می‌کند و این تجربه اضطراب سبب ایجاد احساس ناتوانی در حل مشکلات می‌شود. شما باید لیستی آماده کنید. در یک طرف مواردی که در حوزه کنترل و اختیار شما است را یادداشت کنید. در ستونی دیگر مواردی را بنویسید که شما کنترلی روی آن‌ها ندارید و مثلاً شما می‌توانید رفتار خود را کنترل کنید، اما نمی‌توانید کاری در مورد فکری که همکارتان در مورد شما دارد، داشته باشید.

بابت داشته‌های خود سپاس گذار باشید – نگرانی و اضطراب

ما همیشه باید بدانیم که از کجا مسیر خود را شروع کرده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم.

این یادآوری به ما توانمندی و قدرت را نشان می‌دهد و این موضوع که ما در گذشته توانسته‌ایم بر چالش‌های غلبه کنیم، بنابراین باز هم خواهیم توانست این کار را انجام دهیم. همیشه پیشرفت مهم است، نه کمال‌گرایی. فراموش نکنیم که بین نمره 10 تا 15 تفاوت وجود دارد

وکسی که توانسته این کار را انجام دهد انگار باز هم می‌تواند موفق شود.

برنامه‌ریزی کنید – نگرانی و اضطراب

در دفتر خود، لیستی از تمام چیزهای که سبب نگرانی شما شده، آماده کنید.

این لیست باید شامل تمام مواردی شود که در شما اضطراب ایجاد کرده. مثلاً تکالیف کاری، امتحان هفته آینده دانشگاه، یا مشکلات در رابطه عاطفی. همه این موارد به دلیل آنکه نمی‌دانیم دقیقاً چه اتفاقی ممکن است برای آن‌ها بیفتد، ما را مضطرب و نگران می‌کند. یک روش بسیار خوب این است که برای تمام مواردی که در لیست خود نوشته‌اید، راه حل پیدا کنید.

در این صورت شما آمادگی بیشتری برای مواجهه با آن دارید.

عادات ناکارآمد را شناسایی کنید

یکی از مهم‌ترین دلایل ناکارآمدی ما در چالش‌های زندگی، وجود عادات ناکارآمد است.

مثلاً اهمال‌کاری سبب می‌شود که فرد تا جایی که انجام کاری را به تأخیر بیندازد. بنابراین بسیار مهم است که ما بتوانیم عادات ناکارآمد خود را شناسایی کنیم.

البته معمولاً به تنهایی نمی‌توان از شر این عادات خلاص شد و فرد نیاز به کمک یک مشاور با روانشناس زبده دارد.

نگرانی و اضطراب - شش استراتژی برای کاهش نگرانی

نگرانی همیشه چیز بدی نیست

همان طور که قبلاً اشاره شد، نگرانی آن چنان هم موضوع بدی به شمار نمی‌رود.

این احساس قرار است به ما کمک کند تا بیشتر حواس خود را جمع کنیم. فراموش نکنیم که اضطراب سالم مانند دوست غرغرویی است که خیر و صلاح شما را می‌خواهد.

از مراقبه استفاده کنید

مراقبه ابزاری قدرتمندی است که می‌توان برای آرام‌سازی ذهن و مرتب کردن افکار از آن استفاده کرد.

در مکانی آرام و راحت بنشینید. از بینی نفس بکشید و اجازه دهید اکسیژن، آرامش را وارد بدن شما کند.

اکسیژن باید از قفسه سینه عبور کند و وارد شکم شود و در این مسیر آرامش را به عضلات مختلف بدن شما تزریق کند. به مدت چند ثانیه نفس را نگه دارید و سپس آرام آرام آن را از دهان خود خارج کنید. با بازدم، آشفتگی و پریشانی از بدن شما خارج می‌شود.

همان طور که مشاهده کردید، موارد کاربردی و ساده این مقاله را می‌توان هر کجا انجام داد. اجازه ندهید نگرانی تمام وجود شما را قبضه کند. شما می‌توانید در مقابل آن بیستید.

راههای یک خواب خوب و آرام – نکات موثر برای خواب بهتر در شب – بخش سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *