کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

روانشناس و روان‌پزشک افرادی هستند که در حوزه سلامت روان تخصص دارند. با توجه به پیچیدگی‌های دنیای امروز همه ما بیشتر در معرض آسیب‌های روانی و ذهنی هستیم. روانشناسی می‌تواند به ما کمک کند تا دوباره سلامت روان را تجربه کنیم. مشکلی که اختلالات روانی برای انسان ایجاد می‌کنند،  اصلاً چیز کمی نیست و باید جدی گرفته شود. تحقیقات نشان داده که مراجعه به متخصص سلامت روان تأثیر بسیار در بالا رفتن کیفیت زندگی دارد.

در هنگام نوسانات خلقی می‌توانید به روانشناس مراجعه کنید

اگر متوجه شدید که خلق منفی به سراغتان آمده  و نمی‌توانید به راحتی از شر آن خلاص شوید، بهتر است از یک مرکز مشاوره و روانشناسی وقت بگیرید و سری به روانشناس بزنید. او می‌تواند به شما کمک کند تا شرایط خلقی خود را تغییر دهید. اختلالات خلقی گاهی به عنوان یک اختلال مجزا تجربه می‌شوند  اما عموماً نشانه‌هایی از یک اختلال جدیدتر هستند،  بنابراین توصیه مشود با مراجعه به متخصص دلیل آن را شناسایی کنید. روانشناسی می‌تواند به کمک کند تا از تجربه ناخوشایند خود عبور کنیم.

در زمان اختلالات خلقی مراجع به روانشناس می‌تواند مفید باشد 

چرا بهتر است وقتی که مشغول ایجاد یک تغییر بزرگ در زندگی هستید، به روانشناس مراجعه کنید

معمولاً تغییرات بزرگ در زندگی می‌توانند اضطراب آور باشند  و فرد را درشرایط سختی قرار دهند. حضور یک روانشناس در کنار فرد به او کمک می‌کند  تا بتواند اضطراب  را ببیند و خود را آماده کند. او با توجه با دانش و تجربه خود می‌تواند  انجام این کار را برای شما ساده‌تر کند. به عنوان مثال ممکن است شما بخواهید شغل خود را عوض کنید  یا به یک شهر دیگر مهاجرت کنید. هر تغییری می‌توانند اضطراب آور باشد  بنابراین از کمک متخصص بهره بگیرید تا با تمام توانتان به سمت حل مشکل بروید.

 

اگر افکار ناخوشایندی در ذهنتان می‌چرخد، نیاز به صحبت با روانشناس دارید

افکار منفی، ناخوشایند و آسیب‌رسان ممکن است  در ابتدا چیز مهمی به نظر نرسد. اما به زودی تبدیل به الگویی بسیار مخرب می‌شود  و بهتر است قبل از اینکه دچار مشکل جدی بشوید با روانشناس مشورت کنید. روانشناسی به شما ریشه این افکار ناخوشایند را نشان خواهد داد  و به کمک او می‌توانید رد مقابل آن‌ها بایستید. او می‌تواند کمک کند تا حل شما دوباره خوب بشود  و مهم‌تر از آن می‌تواند از آسیب‌های آینده جلوگیری کند.

 

روانشناس به صحبت های شما با دقت گوش می‌کند

اجتناب از چیزهایی که قبلاً برایتان خوشایند بود، نشان‌های که باید به روانشناس مراجعه کنید

از دست دادن انگیزه در افراد اصلاً نشانه خوبی نیست. اگر شما فردی هستید که علاقه زیادی به حضور در موقعیت‌های اجتماعی داشته  اما به یک‌باره نسبت به آن بی‌میل شده‌اید، باور کنید که اتفاقی در روان شما افتاده است. روانشناس می‌تواند دلیل این بی‌انگیزگی را به شما نشان دهد  و کمک کند تا دوباره انگیزه خود را به دست بیاورید. او می‌داند باید سراغ چه چیزی در درون شما برود.

احساس تنهایی و انزوا را باید با روانشناس در میان بگذارید

تحقیقات به ما نشان می‌دهد  که یکی از مهم‌ترین نشانه‌های رفتاری افرادی که از مشکلات روانی رنج می‌برند،  انزوا و فاصله‌گیری از دیگران است. در این شرایط به فرد توصیه می‌کنیم  حتماً به روانشناس مراجعه کند. متخصص با ایجاد محیطی بدون قضاوت و سالم، به فرد نشان می‌دهد  که برای مواجهه با مشکل خود، در این دنیا تنها نیست. او باید به فرد کمک کند  تا قدرت سابق خود را بازیابد.

 

مصرف بی‌رویه دارو برای احساس آرامش باید با روانشناس چک شود

البته همه ما می‌دانیم که فقط روان‌پزشک حق تجویز دارو را دارد  اما صحبت ما اینجا مربوط به شرایطی است  که فرد از  برخی داروها یا مثلاً الکل برای ایجاد آرامش استفاده می‌کند. این موضوع یک مشکل بسیار جدی به حساب می‌آید  و باید حتماً با روانشناس چک شود. فرد باید یاد بگیرد با حضور در جلسات درمانی و با کمک یک متخصص زبده،  چگونه حال بد و اضطراب خود را مدیریت کند. استفاده از دارو، الکل و مواد مخدر فقط به صورت غیرطبیعی  و برای مدتی کوتاه، فرد را از حال بد دور نگه می‌دارد.

 

برای ارزیابی روانی می‌توانید به روانشناس مراجعه کنید

یکی از مهم‌ترین وظایف روانشناس، ارزیابی روانی افراد است. یعنی اگر احساس کردید که اگر حالتان خوب نیست  یا به دلیل نگرانی زیاد نمی‌توانید بخوابید،  بهتر است به متخصص مراجعه کنید. نکته مهم این است که بسیاری از اختلالات و بیماری‌های روانی  به صورت خاموش و آرام‌آرام تمام وجود فرد را در بر می‌گیرند و به صورت نامحسوس بر روی زندگی او تأثیر می‌گذارد.

 

فردی که مواد مخدر باید به روانشناس مراجعه کند

مصرف مواد مخدر در طول سال‌های گذشته در کشور ما افزایش یافته است. بخشی از کارکرد روانشناس در این حوزه مربوط می‌شود به پیشگیری و بخشی دیگری بر روی موضوع درمان متمرکز است. او با بررسی الگوهای اعتیاد به فرد نشان می‌دهد که دلیل اصلی گرایش او به مواد مخدر چیست و کمک می‌کند تا از این آسیب عبور کند. اما برای افرادی که مدت طولانی مواد مخدر مصرف می‌کنند،

 مراجعه به روانشناس یک باید به شمار می‌رود.

 

مشکلات رابطه‌ای را می‌توانیم با روانشناس در میان بگذاریم

همه ما می‌دانیم که نگه‌داشتن یک رابطه به صورت سازنده چقدر کار سختی است. بسیاری از مهارت‌های مورد نیاز در رابطه زناشویی نیاز به آموزش دارد. روانشناس می‌تواند با آموزش برخی مهارت‌ها به زوج از برخی چالش‌های آینده جلوگیری کند. اما گاهی مشکلات غیرقابل‌پیش‌بینی اتفاق می‌افتد و زوج را وارد یک چالش جدی می‌کند. در این شرایط مراجعه به مشاوره می‌تواند  بسیاری از مشکلات را حل کند. یادمان باشد که در هنگام ناراحتی و عصبانیت،  افراد معمولاً کنترل اوضاع را از دست می‌دهند. بنابراین حضور یک متخصص می‌تواند موثر باشد.

 

به هم ریختن الگوی خواب را می‌توان با روانشناس مطرح کرد

 اخلال در خواب و به هم ریختن الگوی استراحت می‌تواند  یکی از نشانه‌ای اضطراب بالا یا افسردگی باشد. بنابراین در شرایط این‌چنینی بهتر است  با یک روانشناس مشورت کنید. به هم ریختن خواب ممکن است ناشی از مشکلات فیزیکی هم باشد اما اگر فرد مشکل فیزیکی احساس نکرد،  قطعاً مشکل به ساختار روانی او ارتباط دارد.

ادامه دارد…

ادامه این مطلب را در این لینک بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *