کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

7 نشانه‌ای که شما با اختلال غفلت عاطفی کودک بزرگ شده‌اید – غفلت عاطفی کودک

اختلال غفلت عاطفی کودک دارای تعریف ساده‌ای است اما در عوض تأثیرات بسیار مخرب و شدید با خود به همراه دارد. این اختلال زمانی ایجاد می‌شود که والدین توانایی پاسخ به نیازهای هیجانی فرزند خود را ندارند. متأسفانه غفلت عاطفی کودک یک اختلال پنهان و فراموش نشدنی دوران کودکی است.

درحالی‌که ناخوشایند است، می‌تواند مانند ابری در بالای سر شما قرار داشته باشد و همه جا بیاید.

چرا این اختلال این قدر پنهان است؟ دلایل زیادی می‌توان برای آن ارائه داد، اول غفلت عاطفی کودک می‌تواند در خانواده‌ای گرم و صمیمی که از نظر مالی نیز مشکلی ندارد اتفاق بیفتد.

دوم عدم پاسخ والدین شما چیزی نیست که برای شما به عنوان یک کودک اتفاق بیفتد، بلکه در عوض این اتفاقی است که برای شما به عنوان یک کودک نمی‌افتد.

چشمان ما چیزی که اتفاق نمی‌افتد را نمی‌تواند ببیند و مغز نیز نمی‌تواند آن‌ها را ضبط کند.

سال‌ها بعد، در بزرگ‌سالی، شما احساس می‌کنید که چیزی در درون شما درست نیست، اما نمی‌توانید دلیل آن را شناسایی کنید.

همچنین ممکن است به بررسی دوران کودکی خود بپردازید اما چگونه می‌توان چیزی که پنهان است را دید. بنابراین چاره‌ای وجود ندارد

جز پذیرش این مسئله که چیزی ذاتاً در درون شما به عنوان مشکل وجود دارد.

متأسفانه بعد از مدتی این افراد به این باور می‌رسند که هر مشکلی که وجود دارد تقصیر آن‌ها است و با دیگران تفاوت دارند. درحالی‌که این موضوع تقصیر شما نیست، حتی می‌توانید آن را برطرف کنید، اما در ابتدا باید به خوبی با اختلال غفلت عاطفی کودک آشنا شوید.

شما عزیزان می توانید برای درمان اختلال غفلت عاطفی کودک با خانم فهمیه علی محمدی مشاوره ی حضوری داشته باشید.

برای تعیین وقت قبلی با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

021-22915385-86

غفلت عاطفی کودک - 7 نشانه‌ای که شما با اختلال غفلت عاطفی کودک بزرگ شده‌اید

7 نشانه‌ای که فرد با اختلال غفلت عاطفی کودک بزرگ شده است  

احساس پوچی: – غفلت عاطفی کودک

احساس پوچی ممکن است در هر فردی با دیگری متفاوت باشد. برای بعضی‌ها مانند احساس خالی در درون شکم، قفسه سینه و دهان است م برای برخی دیگری مانند احساس بی‌حسی.

ترس از مستقل شدن:

همه ما تمایل داریم که مستقل زندگی کنیم اما عده‌ای نیز هستند که در کنار این تمایل ترس بسیار زیادی را نیز تجربه می‌کنند. بنابراین مراقب این ترس باشید.

ارزیابی غیر واقعی از خود: 

آیا به سختی می‌توانید توانمندی‌های خود را شناسایی کنید؟ نقاط ضعف و قوت شما چیست؟ چه چیزی دوست دارید؟ چه چیزی می‌خواهید؟ چه چیزی برای شما مهم است؟ اگر پاسخ دادن به این سؤالات کار سختی است، امکان دارید که ارزیابی نامناسبی از خود داشته باشید.

غفلت عاطفی کودک - 7 نشانه‌ای که شما با اختلال غفلت عاطفی کودک بزرگ شده‌اید

مهربانی شما بیشتر متوجه دیگران است تا خودتان: – غفلت عاطفی کودک

آیا شما در مورد خودتان سختگیر تر از دوستانتان هستید؟ آیا دیگران به راحتی در مورد مشکلاتشان با شما صحبت می‌کنند اما شما به سختی می‌توانید مسائل خود را با آن‌ها در میان بگذارید؟

احساس گناه، شرم، خشم متوجه خود و سرزنش: 

احساس گناه، شرم، خشم و سرزنش، احساسات و رفتاری هستند که تجربه آن‌ها بسیار سخت و مشکل است. متأسفانه فردی که از اختلال غفلت عاطفی کودک رنج می‌برد، تمام این احساسات ناخوشایند را متوجه خود می‌کند. کافی است اتفاق ناخوشایندی در زندگی آن‌ها رخ دهد و سپس همه چیز روی سرشان آوار می‌شود. آیا شما به خاطر چیزهایی که خیلی از افراد احساس خجالت ندارند، شرمنده می‌شوید؟ مانند بیان نیازها یا مرتکب اشتباه شدن.

احساس نقص شدیدی در وجود شما است: – غفلت عاطفی کودک

این همان حس عمیقی است که در بالا به آن اشاره کردم، شما میدانید که مشکلی وجود دارد اما نمی‌توانید آن را شناسایی کنید. دائماً با خودتان میگویید: با دیگران فرق دارم، یا مشکلی در من وجود دارد.

سختی در شناسایی، مدیریت و بیان هیجانات:

در نهایت می‌رویم سراغ بزرگ‌ترین مشکلی که غفلت عاطفی کودک ایجاد می‌کند. تا حالا اتفاق افتاده که وقتی عصبانی هستید نتوانید صحبت کنید؟ آیا احساسات کمی را می‌شناسید؟

آیا زمانی که رفتار افراد را می‌بینید در مورد دلیل رفتار آن‌ها یا خودتان دچار سردرگمی می‌شوید؟

والدینی که هیجانات فرزند خود را مورد بی‌توجهی و غفلت قرار می‌دهند، ناخواسته پیامی قدرتمند برای فرزندانشان ارسال می‌کنند: احساسات تو اهمیتی ندارد.

در کودکی طبیعی است که فرد احساسات خود را سرکوب می‌کند تا نشان دادن آن‌ها در خانه تبدیل به مشکل نشود. اما در بزرگ‌سالی، عدم دسترسی به هیجانات مشکلات شدیدتری به همراه دارد: هیجانات به ما جهت می‌دهند، راهنمایی می‌کنند، اطلاعات مهم در اختیار ما قرار می‌دهند و نیاز اساسی ما را یادآور می‌شوند. در نتیجه زمانی که دسترسی به آن‌ها با مشکل همراه است،

تمام این اطلاعات ارزشمند از دست می‌رود. اما خبر خوب برای شما این است که هنوز دیر نشده و می‌توانید کاری برای خود انجام دهید.

پرداختن به احساسات و تجربه آن‌ها قطعاً یک چالش جدی برای کسانی به حساب می‌آید که از غفلت عاطفی کودک رنج می‌برند اما مطمئن باشید که می‌توان از آن عبور کرد.

اگر تجربه شما در مورد غفلت عاطفی کودک، تجربه بسیار شدید و ناخوشایندی است، پیشنهاد می‌کنیم با یک متخصص سلامت روان برای کمک مشورت کنید.

نگرانی و اضطراب – شش استراتژی برای کاهش نگرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *