کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

در این مقاله می‌خواهیم به اهمیت توجه و تمرکز در زندگی امروز بپردازیم.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که ضرب آهنگ تندی دارد و هر چیزی به راحتی می‌تواند حواس ما را پرت کند. فارغ از اینکه شما یک تاجر، دانشجو یا یک کارمند هستید، کاهش توجه و تمرکز به شما آسیب جدی میزند و از رسیدن شما به موفقیت جلوگیری می‌کند. بنابراین باید درک کنیم که چالش‌های زندگی امروز ما نیازمند توجه و تمرکز مناسبی است.

توجه و تمرکز می‌تواند به راحتی همه چیز را تغییر دهد

انرژی روانی و جسمی ما صرف چیزهایی می‌شود که توجه و تمرکز ما را به خود جلب می‌کنند. بنابراین باید بفهمیم که چرا این قدر به داشتن تمرکز بالا توصیه می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به دلایل اهمیت توجه بپردازیم:

شما عزیزان می توانید برای بالا بردن توجه و تمرکز خود و فرزند دلبندتان از کلینیک تخصصی بینش نوین با سرکار خانم شیرین سادات اطیابی وقت نوروفیدبک بگیرید.

برای تعیین وقت انجام نوروفیدبک با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

021-22915385-86

کمک می‌کند تا تغییرات اساسی در زندگی ایجاد کنید

تمرکز و توجه می‌توانند به طرز چشمگیری سبب تغییر در زندگی شما بشوند. زمانی که توجه انسان صرف پیشرفت و رشد در زندگی می‌شود، شاهد هستیم که شرایط او در نهایت بهتر خواهد شد. این جمله معروف را فراموش نکنید؛ راز تغییر این است که تمام توجه خود را صرف خلق چیزی جدید کنید بجای آنکه با چیزهای قدیمی بجنگید. زندگی زمانی تغییر می‌کند که شما تصمیم بگیرید آن را تغییر دهید و شما باید هر چه سریع‌تر کار خود را آغاز کنید. هر چقدر تمرکز شما بر زندگی بیشتر باشد، دستاوردهای شما افزایش می‌یابد.

فرصت‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد

تمرکز و توجه مسیری را به شما نشان می‌دهد که قبلاً از وجود آن آگاه نبودید. ما چنان اسیر مشکلات و چالش‌های روزمره می‌شویم که دیگر نمی‌توانیم مسیرهای جدید در زندگی را ببینیم. زمانی که بر روی مشکلات متمرکز می‌شوید، مشکلات بیشتری در انتظار شما خواهد بود، اما زمانی که توجه شما به سوی امکانات جلب خواهد شد، فرصت‌های بیشتری در مقابلتان قرار خواهد گرفت. بنابراین باید امکانات را در زندگی نگاه کنیم و بر رویشان متمرکز شویم.

تمرکز گستره دانش را افزایش می‌دهد

تمرکز و توجه به ما کمک می‌کند تا هوش و دانش خود را افزایش دهیم. زمانی که بر روی یادگیری متمرکز می‌شوید، دامنه دانش شما افزایش پیدا می‌کند. تلاش کنید هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید. بادگیری را به یک اولویت در زندگی تبدیل کنید. اگرچه، ممکن است چیزهایی وجود داشته باشد که حواستان را پرت کند اما نباید توجه و تمرکز خود را از دست بدهید.

به شما کمک می‌کند تا در کار خود موثرتر عمل کنید

چیزهایی که حواس ما را پرت می‌کنند همیشه همه جا هستند. بنابراین انگار دائماً رقابتی بین تمرکز و حواس پرتی در جریان است. توجه و تمرکز سبب بالاتر رفتن کیفیت کار شما خواهد شد.

شما به خوبی می‌دانید که باید ذهنتان درگیر چه تکلیفی باشد و چگونه هر چیز دیگری در اولویت دوم قرار دارد.. ما باید بجای اینکه اطراف خودمان را شلوغ کنیم، بر روی چیزی که واقعاً مهم است متمرکز شویم. بنابراین توجه و تمرکز در محیط کار، مانند هر بخش از زندگی انسان، می‌تواند اهمیت حیاتی داشته باشد.

به شما کمک می‌کند تا به اهدافتان برسید

تمرکز هر کس می‌تواند تعیین کننده دستاوردهای زندگی او باشد. بنابراین زمانی که فردی تمام توجه و تمرکز خود را معطوف به رسیدن به اهدافش می‌کند، طبیعی است که راحت‌تر می‌تواند به دستاوردهای بزرگ در زندگی برسد. زندگی مانند یک دوربین می‌ماند که شما بر روی آن چیزی که می‌خواهید باید فوکوس کنید و آن را به دست بیاورید. در نتیجه اگر می‌خواهید به دستاوردهای بزرگ در زندگی برسید باید از توجه و تمرکز خود را بکار گیرید.

تمرکز به موفقیت سریع شما کمک می‌کند

در نهایت زمانی که متمرکز هستید، هیچ کس نمی‌تواند مانعی در مقابل شما برای رسیدن به موفقیت باشد. افراد موفق همیشه بر روی مأموریت خود متمرکز هستند و هر روز برای رسیدن به اهدافشان تلاش می‌کنند. طبیعی است که در نگاه آن‌ها حواشی معنایی ندارد زیرا تمرکز آن‌ها را بر هم میزند. در نتیجه این افراد سریع‌تر می‌توانند به موفقیت برسند. اگر چه بقیه افراد هم تلاش زیادی در زندگی دارند اما بنا بر دلایلی نمی‌توانند ثابت قدم باشند و به سرعت ذهنشان منحرف می‌شود. تمرکز در زندگی بسیار مهم است تا موفقیت لازم را به دست بیاورید.

نتیجه‌گیری

تمرکز و توجه اگر به صورتی کارآمدی به کار گرفته شود، می‌تواند زندگی انسان را تغییر دهد. افراد موفق به این اهمیت کاملاً آگاه هستند زیرا سطح تمرکز انسان رابطه مستقیمی با میزان موفقیت او دارد. در نهایت به یاد داشته باشید که نمی‌توان بدون تمرکز بالا نسبت به تکلیفی آن را با کیفیت بالا انجام داد. در مقالاتی دیگر به این موضوع که چگونه می‌توان تمرکز و توجه را افزایش داد خواهیم پرداخت. در صورتی که فکر می‌کنید کودک شما از اختلال تمرکز رنج می‌برد استفاده از مشاوره کودک را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *