کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

12 جمله‌ای که افرادی برای رهایی از وابستگی باید به خود یادآوری کنند – ویژگی‌های شخصیت وابسته چیست؟

رفتار و افکار ناشی از اختلال وابستگی می‌تواند به صورت چشمگیری، شادی و آرامش را از زندگی ما بگیرد.

شما عزیزان می توانید برای رهایی از وابستگی با متخصصین حوزه ی روانشناسی که در کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی بینش نوین فعالیت دارند مشاوره ی حضوری داشته باشید.

برای تعیین وقت قبلی با خانم ناهید رحیمی با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

02122915385-86

چگونه متفاوت فکر کنیم – ویژگی‌های شخصیت وابسته چیست؟

یکی از شیوه‌های بسیار کمک‌کننده برای مواجهه با اختلال وابستگی این است که فرد دائماً جملات و افکار مثبتی را با خود مرور کند. با استفاده از این شیوه ما به جنگ افکار و باورهای ناکارآمد خود می‌رویم. در این مقاله می‌خواهیم جملاتی را بررسی کنیم که می‌تواند به شما برای تغییر الگو ناکارآمد فکری کمک کند.

اول. نمی‌توانم دیگران را کنترل کنم اما می‌توانم واکنشم را مدیریت کنم

همه ما به صورت منطقی میدانیم که نمی‌توان دیگران را کنترل کرد، اما گاهی اوقات بر خلاف این منطق عمل می‌کنیم. اما تلاش برای اینکه دیگران را مجبور کنیم که تغییر کنند و یا کاری که ما می‌خواهیم را انجام دهند، با شکست جدی مواجه خواهد شد. ما باید بجای صرف

انرژی برای انجام کاری غیرممکن، تلاش کنیم واکنش‌های خودمان را مدیریت کنیم تا از بازی خارج شویم.

داشتن نظر، احساس، علاقه، هدف و ارزش، کاملاً سالم است

ما باید یاد بگیریم که حتماً لازم نیست مانند والدین یا همسرمان فکر کنیم. هر انسانی شایسته این است که ارزش و باورهای شخصی خود را داشته باشد. بنابراین به جای اینکه در جستجوی شاد کردن دیگران باشید، به درون خود نگاهی بیندازید.

ویژگی‌های شخصیت وابسته چیست؟ - 12 جمله‌ای که افرادی برای رهایی از وابستگی باید به خود یادآوری کنند

همه ما مسئول زندگی خود هستیم

بنابراین وظیفه شما نیست که دائماً در تلاش برای حل مشکلات دیگران باشید. وابستگی شما را مجبور می‌کند که از نیازهای خود عبور کنید و دائماً درگیر دیگران شوید. هر کس مسئول احساسات خود است.

من ناتوان نیستم –

ویژگی‌های شخصیت وابسته چیست؟

گاهی اوقات افسردگی ما را در خود غرق می‌کند و نقش قربانی را برای خود انتخاب می‌کنیم زیرا باور داریم که ناتوان و درمانده هستیم. این احساسی است که وابستگی به شما می‌دهد. باید از جای خود بلند شوید و برای زندگی بهتر تلاش کنید.

مهربانی به این معنا نیست که همیشه بله بگویید

متأسفانه گاهی اوقات مسائل فرهنگی باورهای غلط به ما تزریق می‌کند. ما باید درک کنیم که نه گفتن به این معنا نیست که من انسان بدی هستم و با دیگران مهربانی نمی‌کنم.

مراقب از دیگران نباید به قیمت آسیب به خود ما باشد

من نباید به خاطر مراقبت از دیگران خود را فدا کنم. شما تا زمانی می‌توانید از کسی مراقبت کنید که در قدم اول مراقبت از خود و نیازهایتان را یاد گرفته باشید.

من شایسته همان مهربانی و سخاوتی هستم که در اختیار دیگران قرار می‌دهم.

هر انسانی شایسته مهربانی و شفقت است، اما هر کس اول باید این کار را با خود انجام دهید. شما هم مانند دیگران، فارغ از اینکه رابطه وابستگی سبب شده چه حس و حالی داشته باشید، شایسته احترام  و مهربانی دیگران هستید.

ارزش درونی من بر پایه دستاوردهای من نیست – ویژگی‌های شخصیت وابسته چیست؟

ارزش هر انسان برای پایه انسان بودن او است، دستاوردهایی که در زندگی به دست آورده.

البته نمی‌توانیم نقش موفقیت را در افزایش اعتماد به نفس نادیده بگیریم، اما فرد باید این باور را داشته باشد که ارزشمند و دوست‌داشتنی است تا بتواند برای رسیدن به موفقیت تلاش کند.

ارزش درونی من بر پایه تأیید و توجه دیگران نیست – ویژگی‌های شخصیت وابسته چیست؟

هر چقدر هم که زیاد تلاش کنید، هیچ کس نمی‌تواند همیشه همه را راضی نگه دارد. ما باید درک کنیم که تأیید و توجه دیگران لذت‌بخش است اما تعیین‌کننده ارزش درونی ما نیست.

ویژگی‌های شخصیت وابسته چیست؟ - 12 جمله‌ای که افرادی برای رهایی از وابستگی باید به خود یادآوری کنند

انجام کاری که برای من مناسب است به معنای خودخواهی نیست

وابستگی سبب می‌شود که فرد تمام زندگی خود را وقف دیگران کند، زیرا این باور غلط را ایجاد می‌کند که اگر این کار را انجام ندهید، انسانی خودخواه هستید. ما باید مراقب این باور باشیم و به خودمان حق بدهیم تا از زندگی لذت ببریم. سلامت، خواسته و نیازهای هر انسان باید اولویت او باشد.

از نصیحت کردن دائمی افراد دست‌بردارید

باور کنید که هر انسان در نهایت می‌تواند مشکل خود را حل کند، البته شاید نیاز به کمک داشته باشد، اما ما باید یاد بگیریم زمانی به کمک فردی برویم که از ما درخواست شده است. در غیر این صورت به او این پیام را می‌دهیم که نمی‌توانی به تنهای مشکل زندگی خود را حل کنی.

کامل بودن ارتباطی به دوست‌داشتنی بودن ندارد –

ویژگی‌های شخصیت وابسته چیست؟

و در نهایت آخرین جمله که شما می‌توانید به کمک آن به جنگ وابستگی بروید این است که هر انسان به اندازه کافی دوست‌داشتنی و به اندازه کافی خوب است و چیزی به اسم کمال مطلق وجود ندارد.

.

رابطه عاطفی چیست وچه علائمی دارد؟ – یازده نشانه اختلال شخصیتی مرزی پنهان در رابطه عاطفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *